enfinstabos

Nystart !

Kategori: Allmänt

Ja, det är väl det som är meningen. En nystart !
Bloggmässigt så blir det ett nytt försök att skriva här och på något sätt ha det som en liten dagbok. Man kanske skulle kunna kalla det "en komihåg sida" för mig vad det gäller lästa böcker, sedda filmer m.m.
Sedan så har jag precis börjat med löpträning !
Vem kunde tro på något sådant, egentligen ? Jag har gjort några tafatta försök tidigare vad gäller löpning, men har alltid tröttnat efter ett tag. Nu har jag dock gjort något som skulle kunna tas för ett allvarligt försök.
Jag började med att ta fram ett löpschema utarbetat av Malin Ewerlöf, sedan köpte jag riktiga löparskor, strumpor, tröja och träningsställ.
Det är då tre pass i veckan som gäller och just nu så har jag avverkat den första veckan. Rundan jag har joggat/promenerat är ca tre km och ungefärlig tid har varit tjugo minuter. Inför vecka nr två så kommer jag att utöka både längd och minuter. Det roliga är att jag har känt en förbättrad ork på de här tre gångerna och det inspirerar, helt klart.
Om vädret tillåter så blir det löpning i morgon. Vädret just nu är regn och 5,3 grader.
/ Vi hörs
PS. Hockey - VM har startat idag, så det blir även mycket tv - tittande på just detta. DS

Kommentarer


Kommentera inlägget här: